INGEROWANIE W ROZWÓJ DZIECKA

Zanim przejdziemy  do rozważań na temat ~ różnych technik obserwacyjnych, zastanówmy się nad odpowie­dzią na-pytanie, czy nauczyciel ma prawo obserwo­wać dziecko, kto i co daje mu’pozwolenie na inge­rowanie w rozwój dziecka. Używa się przecież powiedzenia „wychowanie to wielka odpowiedzialność’. Sko­ro tak jest,.czy możemy obserwować dziecko, a na tej  podstawie organizować proces wychowawczy? Czy rze­czywiście zdajemy sobie, sprawę z odpowiedzialności, .która wiąże, się z wkraczaniem w życie ludzkie? Czy takie baczne, precyzyjne przyglądanie się dzie­cku ułatwia to. ważne zadanie i daje nam moralne prawo do dokonywania zmian w jego osobowości? 

Witaj na moim serwisie! Jestem nauczycielem w przedszkolu z maluchami pracuje na co dzień, z tą praca wiąże się wiele ciekawych doświadczeń, które opisuję na blogu. Mam nadzieję, że konwencja tego blog przypadnie Ci do gustu i zostaniesz moim czytelnikiem na dłużej.